Coming home for Christmas...

19 december 2018 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Hi Everyone!

I'm back with brand new stories to tell! Are you excited? I know I am! Oh wacht.. Ik hoef helemaal niet in het Engels te schrijven hier, hihihi. Maar jullie weten vast wel wat ik bedoel, blogtijd! Ga er maar even goed voor zitten want ik heb weer veel te vertellen. En.... I am coming home for christmas!!!!!

Waar moet ik beginnen? Er is zoveel leuks gebeurd, ik kreeg van donderdag tot zondag namelijk weer bezoek! Opa Ed & oma Fransca kwamen een kijkje nemen aan de andere kant van de "plas". Donderdagmiddag zaten ze mij op de wachten in de "Malmaison", een hotel in Oxford wat vroeger een gevangenis was... Zo leuk om wéér bekende gezichten te zien. Nadat ik al mijn vertalen had verteld, wat natuurlijk veel leuker is dan het lezen van mijn blog, zijn we gezellig uiteten geweest. Opa & oma waren verrast hoe druk het overal was, dus het was goed dat ik had gereserveerd. Ook zijn we nog even over het "kerstmarktje" gelopen en heb ik de Westgate (winkelcentrum) laten zien.

Op vrijdag heb ik "tourguide" gespeeld of "Juffie van het VVV" volgens opa. Maar dit keer is het Oxford waar ze een tour kregen, niet London via de blog. De tour begon in mijn "huis", nou ja huis, eerder "kamer" en de campus. Daar waren we zo klaar dus gingen we maar naar de city centre. Toen we in het centrum waren aangekomen, begonnen bij de Covered Market, een historische markt met permanente kraampjes en winkels, waar we gewoon even doorheen zijn gelopen. De market werd gevolgd door Radcliffe Camera & de Bodleian Libraries. wat zeker ook wel twee mooie bezienswaardigheden zijn van Oxford. Hierna werd er even een rustpauze ingelast voor een kopje thee & koffie waar ik opa & oma verraste . Nadat de theepot leeg was zijn we naar het Pitt Rivers & Natural History Museum gegaan. Een wonder als je het mij vraagt want ik zou niet zomaar uit eigen wil naar een museum gaan. Ik had gelezen dat het museum iets is dat je gezien moet hebben en het was de moeite wel waard. Het gebouw en het plafond vond ik wel het mooist. Lunch was het volgende op ons lijstje. We hebben gesmuld van een paar burgers in een pub vol kerstliedjes en truien. Om het lijst af te maken zijn we naar Christ Church geweest, ook iets dat je zeker niet mag missen tijdens een bezoekje Oxford. Na de prachtige kerk was het lijstje volledig afgestreept en de voeten waren versleten. Dus zijn we "Bohemian Rhapsody" gaan kijken in de bioscoop en wat een aanrader is dat! Fantastisch! Om de dag af te sluiten hebben we nog heerlijk gegeten bij Jamie's Italian. Een vermoeiende maar hele leuke dag.

Het was tijd voor traditionele engelse paardenraces op zaterdag. Rond een uur of 11 reden we naar Cheltenham waar we echte "horseraces" zouden meemaken. Het weer zat helaas niet helemaal mee dus het was heel heel erg koud. Dat mocht de pret niet drukken want we hebben zeker onze ogen uitgekeken. Voor de "volgende" keer is het wel handig om een verrekijker mee te nemen want sommige delen van de racebaan lagen wat verder weg. Ook verbaasde het ons dat de meeste mensen er waren om te zuipen en te gokken, ze keken niet eens naar de paardenrace zelf. Met de kou en wind viel het wel te begrijpen maar het was nog steeds verbazingwekkend. We zijn zeker weer een interessante ervaring rijker. Terug in Oxford zijn we gaan uitrusten in een wijnbar genaamd "1855" en daarna zijn heerlijk gaan eten bij Victors. Volgens opa & oma heb je vooral veel sfeervolle "vreetschuren" hier en ik kan ze geen ongelijk geven, het is altijd erg vol en druk in de meeste restauranten hier.

Op zondag, de laatste dag met opa & oma, zijn we een 'roadtrip' gaan maken door the Cotswolds. Dit is een prachitge streek in Engeland met veel heuvels. We hebben Bibury, Bourton-on-the-water en Woodstock bezocht. In Bibury, waar we begonnen, hebben we hele authentieke engelse huisjes gezien, heel erg mooi en schattig. Ook hebben we een forelkwekerij bezocht, wat we niet hadden verwacht in zo'n klein dorpje. Met het mooie Bibury achter ons reden we naar een dorpje zo'n 15 kilometer verderop: Bourton-on-the-Water. Weer een schattig, oud dorpje met een aantal kleine winkeltjes en restaurantjes. De pub waar we gegeten hebben was typisch Engels: het eten was oke en we moesten zelf ons eten en drinken bestellen bij de bar. Als laatste hebben we een bezoek gebracht aan Blenheim Palace waar een kerstmarkt was. Hier hebben we alle kraampjes even bekeken, het paleis met zijn mooie versieringen even bewonderd en zijn toen weer terug naar Oxford gereden. Hier sloten we het leuke weekend af met een iets te dure maar heerlijk stuk vlees in the middle of nowhere. Het was een geweldig weekend en ik ben heel erg blij dat ik dat met mijn opa & oma kon delen. Ik hou van jullie!

Dinsdag had al het personeel van EF zijn handen uit de mouwen gestoken om voor ons een prachtig kerstdiner te organiseren. De tafels waren voor het eerst gedekt & versierd, we werden bediend & er was zelf live-muziek geregeld. Dat mogen ze elke week wel doen! Het eten was prima en het was heel gezellig. Kortom een goede dinsdagavond.

Nou lieve vrienden, deze blog is ten einde. De volgende komt pas weer in het nieuwe jaar want.... ik kom op vakantie naar mijn eigen huis! Heel leuk & raar tegenlijk. Ik kijk er heel erg naar uit en kan bijna niet wachten. Nog heel even en dan kan ik iedereen weer zien en knuffelen. Bij deze wil ik jullie allemaal alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar wensen, maar bij de meeste kan ik dat gelukkig ook in het "echie" doen! Zie jullie met kerst!

Oh ja! Voordat ik het vergeet! Lieve oma Henny, bedankt voor de heerlijke appeltaart, mijn vriendinnen & ik hebben er van gesmuld!

Kusjes,

Indya

1. Opa ed:
    20 december 2018
    Indya,

Eengoedemorgen deze morgen,
    Je hebt het gras voor mijn voeten weggemaaid: ik wilde verslaguitbfrengen vanonze reis naar Engeland maar onze reisdame heeft dat al gedaan.
    Rest mij te zeggen dat het een ontzettend leuke trip was en we hebben veel gezien. Afgelopen maandag zijn we afgeresid naar Sussex en hebben daar in een kasteel geslapen uit 1570 met een tuin van 500 Ha !! Met zelfs een kerstboom en open haard op de slaapkamer, heel leuk.
    Nu zijn wij weer in Renesse en wanneer jij volgende week naar Renesse komt z`ullen we jou laten zien wat hier allemaal veranderd is.
    Tot volgende week, bedankt voor de sight seeeing en we zien elkaar

Groetjes

Opa Ed
  2. Oma Henny:
    20 december 2018
    Hallo liefje, je bent er echt weer even voor gaan zitten he om je verhaal te doen. Fijn dat je zo'n fijn weekend had met opa en oma. Nu nog een paar nachtjes en dan ben je gewoon weer even bij ons. Ik kan ook niet wachten om je zien. Leuk om te horen dat de appeltaart de reis overleefd heeft maar daarna snel opgepeuzeld is door jou en je vriendinnen. Tot snel 😙