Punting in Cambridge...

16 januari 2019 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Hi Everyone,

Er is weer een week voorbij dus dat betekent.... nieuwe blog!!! Ik houd heel erg van nieuwe plaatsen ontdekken en dat heb ik afgelopen weekend weer gedaan, dus daar moet natuurlijk wat over vertelt worden. Ik zou zeggen ga er lekker bij zitten (als je dat nog niet doet) en enjoy!

EF had voor het weekend weer eens een dagtrip georganiseerd, dit keer naar de andere belangrijke universiteitsstad, Cambridge. Ik was hier heel nieuwsgierig naar dus ik betaalde en ging mee, samen met Mika! Cambridge heeft, net als Oxford, fascinerende geschiedenis, prachtige architectuur, bootjes op de rivier en kronkelweggetjes vol mensen en fietsen maar is net wat kleiner. Wij zijn ook met zo'n bootje de rivier "Cam" op geweest, langs een aantal universiteiten. Het was koud maar ook mooi en rustgevend. King's College, bekend om zijn prachtige kapel met enorme glas-in-lood ramen, mocht niet ontbreken aan ons lijstje. De binnenplaats was heel groot, net als de tuin en de kapel. Hierna hebben we het wat hogerop gezocht en hebben we Cambridge van boven af bekeken. Een spiraalvormige trap met 123 treden leidde ons naar de top van de Great St Mary's Church waar we een panoramisch uitzicht over alle daken van de universiteiten hadden. Dit zorgde voor prachtige foto's, die ik later nog even zal toevoegen. Verder hebben we Charles Darwin's huis & de "colleges" waarop onder andere Stephen Hawking & Prins Charles hebben gestudeerd gezien. Ik heb veel nieuwe dingen gezien & geleerd, maar het interessantste vond ik toch wel dat Cambridge University is opgericht door studenten van Oxford, dus dat men eigenlijk wel kan zeggen dat het een verlenging van Oxford is. Al met al, het was een geweldige & interessante dag, waar ik weer kennis heb mogen maken met een nieuwe mooie stad en heb geconcludeerd dat ik Oxford toch wel wat leuker vind dan Cambridge.

Zondagavond ben ik gezellig met Noa & Noémie uiteten geweest bij de "Banana Tree". We wilden een keer wat nieuws proberen dus daarom hadden we gekozen voor dit Indochinese restaurant. Het eten was lekker en het was gezellig, een goede afsluiter van een leuk weekend. En jawel jongens, Indya gaat vanaf dat ze terug is gewoon 3x per week naar de sportschool, en dat gaat ze ook volhouden. Echt. Het is sowieso gemiddeld al meer dan alle afgelopen maanden bij elkaar, hihihi!! School gaat trouwens ook nog steeds goed, ik leer nog steeds genoeg nieuwe dingen en heb zeker wel het gevoel dat mijn Engels steeds beter wordt, het wordt steeds makkelijker om van Engels naar Nederlands te switchen en andersom. Echt zo handig.

Nog iets minder dan 5 weken en dan is dit avontuur al weer afgelopen, de tijd is echt snel gegaan. Gelukkig heb ik nog een aantal andere leuke dingen waar ik naar uit kan kijken, zoals met papa naar een voetbalwedstrijd in London gaan dit weekend!!!

Meer heb ik even niet te vertellen, so goodbye!

Kusjes,

Indya