Winter Wonderland

5 december 2018 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Hi Everyone!

Een nieuwe woensdag dus ook een nieuwe blog. Een extra extra leuke deze keer, want ik had weer bezoek! Samen met Laura & Thijs ben ik naar London geweest en deze blog gaat daar dan ook helemaal over. Jullie lezen dit waarschijnlijk toch pas morgen want jullie zijn veel te druk met pakjesavond!

Ik heb oprecht al vanaf het moment dat we het afspraken uitgekeken naar dit weekend, met twee van mijn beste vrienden lopen door het kerstachtige London, dat is toch fantastisch? Ik vond van wel en zij volgens mij ook. Onze plannen waren simpel, alle bezienswaardigheden van London zien in twee dagen en ik moet zeggen, we did it.

Het begon allemaal zaterdag, toen de wekker om 05:30 ging, ik sprong nog net mijn bed niet uit van "excitement". Om 06:50 nam ik de bus naar London & kwam daar rond 08:30 aan. En daar waren ze, wachtend in een Starbucks (die ik na een kwartier pas had gevonden), Laura & Thijs!!! Zo fijn om weer even gezichten van "thuis" te zien en zo fijn om ze weer even te knuffelen en te spreken.

We hebben echt heel veel gedaan in deze twee dagen dus ik zal er een soort samenvatting van maken. Als ik elke kilometer, elke foto, elke plek, elke metro moet gaan beschrijven, dan ben ik met kerst nog bezig. Nadat we uitgeknuffeld waren zijn we met de metro naar ons hotel gegaan: The Shoreditch Inn. De metro was onze vriend & vijand want ondanks de drukte, zonder hem kan je niet, zeker niet in London. Dus, naast prachtige plekken, hebben we ook heel wat metrostations gezien. Maar dat is niet zo belangrijk nu. Het is veeel leuker om te vertellen wat we allemaal gezien hebben.

Als je aan London denkt, waar denk je dan aan? Juist: Buckingham Palace, Big Ben, London Eye, Tower Bridge, Covent Garden en ga zo maar door. En ja, die hebben we allemaal gezien. We begonnen in Oxford Street, waar we heerlijke scones met English Breakfast tea hebben genomen. The Tea Terrace was de allerschattigste plek waar ik ooit scones heb gegeten, het interieur leek wel gebaseerd op een "fairytale". Hierna waren Piccadilly Circus, China Town & Leicester Square aan de beurt, bij die laatste hebben we de M&M store & een leuk klein kerstmarktje bezocht. Vanaf hier zijn we doorgelopen naar Trafalgar Square waar we gewoon even hebben rondgekeken. De square werd gevolgd door de Covent Garden, inclusief mega kerstboom vol lichtjes & enkele straatartiesten. De kerstsfeer was al erg aanwezig in London, fantastisch. Tenslotte was daar, naast al het andere geweldige, Winter Wonderland in Hyde Park.

Dit heeft een eigen alinea nodig want wat ongelofelijk was dat. Toen wij over Winter Wonderland hoorden, dachten wij aan een leuk kerstmarktje met een ijsbaan en een reuzenrad, maar dat was het dus totaal niet. De keren dat wij, omg, kijk dat nou & waar zijn we wij ooit gezegd hebben is ontelbaar. Het was huge. Een klein pretpark kan je het wel noemen, inclusief circustent, ontelbaar aantal attracties, ijsbaan, kraampjes en eettentjes. Hier kan de kermis in Renesse nog wat van leren. Helaas zijn we nergens in geweest, dat was een beetje té duur, maar we hebben onze ogen uitgekeken. Na een heerlijk diner zijn we weer terug gegaan naar het hotel, dag 1 is over, na 19 kilometer te hebben gelopen.

Rise and shine, dag nummer 2 staat voor de deur, en er is nog zoveel meer te bekijken. En dat hebben we zeker gedaan, de dag begon met een heerlijk eenvoudig ontbijt in het hotel wat gevolgd werd door een metroreis naar Buckingham Palace, waar we de wisseling van de wacht hebben meegemaakt. Thijs & ik waren al een keer in London geweest, Laura nog niet, dus voor haar was het extra speciaal. Na alle drukte bij het paleis zijn we een rustgevende wandeling gaan maken door St. James Park, waar we heel wat lieve eekhoorntjes hebben gezien. Vanuit het park liepen we naar Parliament Square, oftewel de plaats waar Big Ben staat bij Westminster Abbey. Helaas stond Ben in de steigers, maar dat mocht de pret niet drukken, alles eromheen was nog steeds prachtig. Al dat prachtige wilden we graag ook vanaf een ander perspectief bekijken, dus zijn we maar een rondje in de London Eye gaan maken. Dat stelde niet teleur, het begon namelijk al een beetje te schemeren, dus we konden steeds meer kerst- en andere lichtjes zien, adembenemend. De dag was nog niet ten einde, dus de Tower Bridge & Tower of London waren de volgende op ons lijstje, en ook die stelde niet teleur want ze waren prachtig verlicht. Na al dat heen en weer gaan hadden we best wel wat honger gekregen, dus hebben we genoten van een heerlijk diner bij TGI Fridays. We sloten af bij Harrods, die we heel graag in het donker wilde zien, vanwege alle lichtjes rondom het gebouw. Binnen zijn we helaas niet meer geweest, maar dat vonden we niet heel erg nadat we de buitenkant hadden gezien.

Jongens, we zijn bijna op het einde van het weekend én de blog. Op zondag hadden Laura & Thijs het bericht gekregen dat hun terugreis van maandag was verplaatst van 13:00 naar 10:30, super k*t natuurlijk want we hadden nog wat gepland. Dus gingen we, om alles goed af te sluiten, nog even vroeg ons bed uit om samen te ontbijten, samen voor het laatst met de metro te gaan en samen nog even Notting Hill te bezoeken. En dat is gelukt. Gelukkig. We hebben alles kunnen zien. Het einde was nog even gestresst, zouden we de bus nog halen? Maar alles is goed gekomen, iedereen is weer veilig terug in Nederland & Oxford.

Lieve Lau & Thijs, heel erg bedankt voor dit geweldige weekend, samen op reis moeten we zeker vaker doen. Toen we weer samen waren voelde het alsof we elkaar vorige week nog gezien hadden. Ik vond het fantastisch en zal het nooit vergeten. Heel erg bedankt, ik hou van jullie & tot over 19 dagen! En ben btw super trots dat wij gewoon even 42 kilometer gelopen hebben dit weekend.

Een korte samenvatting is niet gelukt maar dat was eigenlijk onmogelijk. Hopelijk vonden jullie het leuk, ik in ieder geval wel. De blog is nu wel lang genoeg dus over mijn nieuwe SPIN class zal ik volgende week vertellen.

Kusjes,

Indya

1. Oma Henny:
    6 december 2018
    Goeiemorgen vrouwtje, wat geweldig dat jullie zo'n heerlijk weekend gehad hebben. Had ik ook wel bedacht dat dat zo fijn zou zijn. Bedankt voor de rondleiding door Londen, ik kon je bijna op de voet volgen. Nu a.s. weekend weer feest, geniet ervan . Dikke kus
  2. Papa Danny:
    6 december 2018
    He Mopje, ik deed m'n ogen dicht en ben met jullie mee "on tour" gegaan door Londen! klinkt als een geweldig weekend. we hebben hier serieus zitten twijfelen om direct over te komen!! :)
    Heel veel plezier met Opa en Oma volgende week en tot snel maar weer. Dan hebben wij hier een heel lief viervoetertje voor jou als kerstcadeautje en dan ben jij ons kerstcadeau!! XXX Papa Danny
  3. Opa ed:
    6 december 2018
    Juffie van de VVV London !

Bedankt voor de rondleiding door Londen en ik ben heel benieuwd wat wij allemaal gaan zien volgende week.
    Wat een geweldige stad is dat toch Londen waar heel veel te zien is !
    Je hebt gisteren gezien dat het hier ook volle bak was op Sinterklaasavond: alle zooi is inmiddels weer aan de kant dus dat komt weer goed.
    Bas en Carmen zijn volop actief in hun huisje in het dorp en gaan daar ook al slapen morgen. Dat gebeurt op luchtbedden want het ledikant komt pas volgende week, maar ze kunnen niet wachten.

Afgelopen zondag naar Feyenoord - PSV geweest waarbij PSV voetballes heeft gekregen dus dat was voor ons een geweldige wedstrijd.

Nog veel plezier en na je volgende blog komen wij snel naar de andere kant van de grote plas.

Groetjes

Opa Ed
  4. Opie en Mineke:
    6 december 2018
    Liefs dit keer vanaf de Kaaimaneilanden . Zon zee en strand. 26gr. En heel veel te zien. O en M