The second-last blog...

6 februari 2019 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Hi Everyone!

De een-na-laatste blog alweer! Waarom gaat de tijd toch zo snel? Het einde is in zicht maar voordat dat gebeurd moeten er nog wel een aantal dingen van de Oxford-lijst afgestreept worden... Wat we gedaan hebben? Dat vertel ik jullie nu.

Om te beginnen zal ik even mededelen dat ik het blijkbaar toch in me heb om een beetje een fitgirl te zijn. Het naar de sportschool gaan gaat nog steeds goed, ondanks 2 "cheatdays'. Ik hoop dat de motivatie blijft en dat ik in Nederland ook door blijf gaan.

Lekker tegenstrijdig met de sportschool, maar de meeste dingen die op ons lijstje stonden hadden vooral met eten te maken. Er zijn en waren nog een aantal restaurants en cafés waar we echt naartoe wilde! Ook een bezoek aan een college en het beklimmen van de St Marys Church stond op het lijstje van Annica, Anna, Noèmie, Noa en mij. En dat hebben we gedaan.

Het begon vrijdagavond toen we bij Thaikhun gingen eten voor Noèmie haar verjaardag. Dit restaurant geïnspireerd op de Thaise street cuisine met hele leuke kleurrijke inrichting kon afgestreept worden van ons lijstje. Houd je van Thais eten? Dan zal ik echt even een bezoekje brengen aan dit restaurant als je toevallig in Oxford bent.

Zaterdag zijn Anna, Annica, Noa, Noèmie en ik rond 13:00 naar de city centre gegaan en daar hebben we de St Marys Church beklommen. Een smal trappetje werd gevolgd door een prachtig uitzicht op Radcliffe Camera en de rest van Oxford. Het was geweldig. Trots om te zeggen dat ik hier gewoond heb. Na de trap op en af te zijn gegaan hadden we toch wel honger gekregen, gelukkig wist Noa nog een leuk klein restaurantje waar we nog nooit geweest waren; Morton Café. Na onze buiken gevuld te hebben met heerlijke broodjes en soep zijn we weer teruggegaan naar EF.

Op zondag was er weer een tripje naar de city centre gepland. Dit keer om een college te bezoeken en om een high tea in the Grand Café te nemen. Magdalen College werd uitgekozen omdat deze pracht uitstraalde en lekker dichtbij de high-tea plek lag. Annica, Anna, Noèmie en ik werden verwelkomd door Bruce de Magdalen "huis-eend". Na het rondkijken konden we concluderen dat we het heel mooi vonden maar vooral dat we gewoon jaloers waren op de mensen die hier mochten wonen. Daar kan EF nog wat van leren! Ookal hebben we alleen de buitenkant van de college mogen bewonderen, het was zeker niet teleurstellend. Het was prachtig. Na een heerlijk high-tea bij de Grand Café (met scones natuurlijk) werd het weer tijd om terug te gaan naar de campus.

De komende zeven dagen moeten ook nog gevuld worden met leuke en interessante dingen, maar dat vertel ik jullie in mijn ALLERLAATSTE blog. Hopelijk vonden jullie deze leuk?! Tot snel!

Kusjes,

Indya

1. Opie en Mineke:
    6 februari 2019
    Wat weer een leuk blog en de beschreven uitjes. Alleen daarom al zou ik een keer naar Oxford willen. Maar wel met mooi weer en niet zoals nu hier , met een miezerig regen. Hopelijk is het zaterdag beter weer met de Strao in Renesse. Altijd weer een leuke dag. Met ons gaat het zo zijn gangetje. We zijn echte huismussen. Buiten is het te koud. De sneeuwklokjes bloeien al in de tuin, de lente komt eraan. Zeker als jij weer thuiskomt. Geniet van je laatste week en wij kijken uit naar weer een blog op woensdag. Liefs Opie en Mineke.
  2. Noa:
    7 februari 2019
    Zo gek !! Laatste weekje, voelt nog als gisteren dat we hier aankwamen en dat we elkaar ontmoette voor het welkomstfeestje :-). Super leuk weekend hebben we gehad! Nu de komende week nog vullen met oxford bucket list musts, gaat zeker lukken !!
  3. Mama:
    7 februari 2019
    Super leuk om je blog weer te lezen. Ik ben aan het aftellen om naar Oxford te komen en je mee terug naar huis te nemen. Tot snel lieverd, xxx mama
  4. Opa ed:
    INDYA,

Een goede morgen daar in Oxford.
    Zo te lezen valt het eten in Engeland toch wel meer: jullie hebben al veel restaurants geprobeerd.
    En dan nu de laatste lootjes en volgende week alweer de laatste blog van jou.
    Ik heb een verzoek ingediend bij de PZC met de vraag of jij vanaf 1 Maart wekelijks een stukje mag schrijven betreffende je belevenissen in Zeeland dan kun je op de jou leuke manier schrijven wat er in Zeeland te beleven valt.
    Kortom nog een ( ruim ) weekje en we zien je weer in Zeeland: the place te be !!!!

Opa Ed
  5. Fleur Jeremic:
    7 februari 2019
    Wat gaat de tijd ineens snel! Ben blij dat je leuke dingen daar hebt gedaan en ontdekt & het naar je zin hebt gehad! Maar ben ook heel blij als je weer terug in Nederland bent, want ik heb je erg gemist! Have fun de laatste week! Dikke kus ❤️