Strolling around Edinburgh...

30 januari 2019 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Hi Everyone!

Tha sinn a-rithist! Oftewel daar zijn we weer! Ik dacht we blijven even in de Schotse sferen want daar gaat het grootste deel van deze blog over. Just sit back and enjoy my story!

Wat een weekend trip hoorde te zijn, werd een dagtrip naar Edinburgh. Helaas was er een misverstand over de bustickets, we hadden kaartjes voor zaterdagavond in plaats van vrijdag. Gelukkig konden we ze nog veranderen naar zaterdagochtend. Spijtig genoeg een dag minder in Edinburgh maar we bleven positief, we hadden nog steeds een hele zondag om te vullen. Saskia & ik vertrokken om 07:00 's ochtends en kwamen rond 18:00 's avonds aan in Edinburrie (Schotse manier om Edinburgh te zeggen). Het was al donker buiten dus konden we helaas niet veel van de stad zien maar alle twinkelende lichtjes maakte het weer een beetje goed. Nadat we onze bagage in de guesthouse waar we zouden verblijven hadden gebracht, zijn we naar een schattig Italiaans restaurantje met de naam La Favorita gegaan. De pizza en pasta waren heerlijk en de atmosfeer was goed. Echt iets wat ik zou aanbevelen. Na het eten zijn we meteen terug naar onze kamer gegaan om op tijd te gaan slapen. We waren versleten en moesten genoeg energie op doen voor de dag die zou gaan komen.

De wekker ging om 08:00, best vroeg voor het weekend, maar we hadden ook veel te doen! Nadat we rond 09:30 vertrokken waren kochten Saskia & ik een busticket voor een dag.  Er waren namelijk een aantal dingen die zeker op onze "bucketlist" stonden maar niet zo dicht bij elkaar lagen. We zijn gestart in Princess Street, waar de meeste "grote" winkels zijn. Na het kopen van een aantal souvenirs zijn we doorgelopen naar High Street (a.k.a. the Royal Mile) en Victoria Street. Ik vind het leuk om door een oude stad te lopen, zeker wanneer er zoveel straten zoals deze zijn. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen hoe mooi ze waren, dat waren ze gewoon, vond ik. Er waren grijze gebouwen maar ook gekleurde gebouwen, een soort mix. Ik zal nog wel wat foto's toevoegen, dan kunnen jullie het zelf zien. De straten verder gevolgd door een bezoek aan Edinburgh Castle, waar we niet in zijn gegaan, we hebben gewoon wat rondgekeken en wat foto's genomen. Voor Saskia en mij was het al een hele tijd geleden dat we naar een dierentuin  geweest waren dus hadden we besloten er hier één te bezoeken. Edinburgh Zoo lag op een stijle heuvel een paar kilometer van het centrum af. Het was erg origineel gedecoreerd en er waren heel wat verschillende dieren. Van panda's to pinguïns, van koala's tot neushoorns, er waren er veel. Geen olifanten en giraffen helaas. We zijn hier zo'n twee en een half uur geweest. Er was hierna nog een ding dat op onze bucketlist stond, hiken in de Salisbury Crags in de Holyrood Park. De zonsondergang was bijna afgelopen, dus we pakten snel een bus en daarna een taxi. Ik ben de berg zowat opgerend want ik moest en zou een perfecte foto van Edinburgh en de prachtige zonsondergang hebben, Saskia liep maar heeft het laatste stukje ook nog kunnen zien. Het was heel erg winderig op de top maar het uitzicht was fantastisch. We keken neer op de prachtige stad, de zonsondergang was geweldig en al de twinkelende lichtjes kwamen langzaam terug. We waren sprakeloos. Nadat we ongeveer 200 foto's hadden gemaakt van de zon, de heuvels en het uitzicht, zijn we teruggegaan naar het centrum. Hier eindigden we ons avontuur in de hoofdstad van Schotland bij TGI Fridays. We fell in love with this city. It was wonderful.

En dan gister, Cirque du Soleil in de Royal Albert Hall. EF had weer een trip geregeld en ik dacht; hier moet ik heen, zo'n mooie show in zo'n mooi gebouw. Totem, de naam van de show, nam ons mee in een prachtige reis door de evolutie van de mens. Er waren Indiaanse koepeldansers, vrouwen op eenwielers met schalen en een trapeze duo. Maar ook drie mensen aan ringen, mannen met stokken, trampolines en een brug met gelijke leggers. Het was fantastisch, het decor was prachtig en het gebouw ook. Blij dat ik hier bij kon zijn en eindelijk dit prachtige gebouw van binnen heb kunnen bewonderen.

Zoals je kan zien heb ik weer genoeg leuke dingen gedaan. De foto's zal ik vanavond delen, eerst naar de sportschool nu want er staan twee vriendinnen te wachten. Tot over 17 dagen.

Kusjes,

Indya

1. Opa ed:
    30 januari 2019
    Indya,

Ook een goede avond vanaf een nat dorpje aan de zee aan de overkant van de grote plas die ons nog 17 dagen uit elkaar houdt.
    Je hebt weer veel beleefd en Edinburgh van alle kanten gezien in die korte tijd.
    Al met al moet je zxo langzamerhand een goede indruk hebben van Engeland: je kunt ermee aan de slag wanneer je weer terug bent hier als gids overzee !

Kortom allemaal harstikke leuk om te zien en voor ons om te lezen.
    Geniet nog maar even want die 17 dagen zijn voior je het weet alweer om.

Have Fun !

Opa Ed
  2. Oma Henny:
    31 januari 2019
    Hallo mn wuufje, wat n belevenis zal Edinburrie geweest zijn voor jullie. Dat is echt ook weer zo'n stad die enorm tot de verbeelding spreekt. Genieten meisje, leuk dat we gisteravond nog evev gesproken hebben met zn allen. Nog veel plezier voor de komende 2 weken en dan zien we elkaar weer. Liefs 😙