Strawberry Fields Forever

7 november 2018 - Oxfordshire, Verenigd Koninkrijk

Hi Everyone!

Daar ben ik weer, met nieuwe verhalen! Hope you like it!

Donderdag: gewoon weer een doodnormale schooldag, nou ja doodnormaal, had pas les om 11:55... Mij hoor je niet klagen hoor, ik houd van uitslapen. Verder had ik na school weer een uurtje Zumba en daarna heb ik Expeditie Robinson gekeken. Niks bijzonders dus.

Vrijdag: de wekker ging om 07:30 vandaag, een iets normalere dag dus. Ik had school tot 15:25 en daarna voetbaltraining om 18:30. In de tussentijd heb ik mijn spullen gepakt voor het weekend (!) en netflix gekeken. De voetbaltraining was erg leuk en was blij dat ik weer even lekker een balletje kon trappen.

Zaterdag: heel erg vroeg uit de veren, 05:00 uur om precies te zijn. Maar ik ga natuurlijk niet zomaar vroeg mijn bed uit, nee, er staat iets leuks op het programma. Dit weekend was het Manchester & Liverpool weekend! Deze trip is georganiseerd door EF met overnachting maar wel op eigen kosten. Om 06:15 gingen we op weg met de bus naar Manchester. Daar kwamen we rond 11 uur/half 12 aan. Manchester is een mooie stad met leuke winkels en dingen om te bekijken. Zo zijn Mika, Noa en ik naar the Art Gallery, the National Football Museum & Piccadilly Gardens geweest. Ook hebben we heerlijk geluncht. Rond 14:45 gingen we met heel de EF "squad" naar Old Trafford, oftewel het Manchester United Stadion. Een prachtig, groot stadion, iets om niet snel te vergeten. Geweldig. Zou er graag zelf een keer voetballen :p Tenslotte gingen we met de bus naar Liverpool, onze tweede stop van dit weekend, waar we overnachtten. Het was een prima youth hostel & ik deelde een kamer met Noa, Mika & Violeta (een Argentijns meisje).

Zondag: weer lekker op tijd mijn bed uitgegaan voor een leuke dag in Liverpool! Allereerst gingen we naar "the Beatles Story", een heel interessant museum over het ontstaan en het leven van de Beatles in Liverpool. Er ging een wereld voor me open, heel leuk om deze nieuwe dingen te leren over toch wel een van de beroemdste bands ter wereld. Na het museum hadden we genoeg vrije tijd, dus gingen we op zoek naar het centrum van de stad. De "we" waar ik het over heb zijn Emilie, Caroline, Kimo, Mika, Noa & ik. Toen we eenmaal het centrum gevonden hadden zijn we maar even door het winkelcentrum gaan struinen, het was vooral kijken, niet kopen... Door het struinen hadden we best honger gekregen & kwamen terecht bij Heavenly Desserts, een plek met alleen maar heerlijke desserts. Ik heb gesmuld van een Belgische wafel met chocolade saus en aardbeien. Nadat de buikjes weer gevuld waren, zijn we naar The Cavern gegaan, ook wel de pub waar de Beatles voor het eerst optraden! Heel indrukwekkend & gezellig! Zeker weten een geweldig weekend, al moet ik wel zeggen dat ik Liverpool iets leuker vond dan Manchester.

Maandag/Dinsdag: over maandag heb ik niet veel te vertellen, heb namelijk alleen de was gedaan & ben twee keer 80 minuten naar school geweest. Dinsdag daarentegen was veel interessanter, toen ben ik niet naar school geweest. Nee, ik zat zelfs om 06:30 al in de bus op weg naar London. Een vriendin van me, Saskia, had gratis (!) kaartjes voor een interview met de X-factor boys bij Build LDN. En dat leek me wel heel leuk om mee te maken, dus daar zei ik geen nee tegen! Ik heb de link van de aflevering, dus als je me wilt spotten, stuur maar een appje. Eenmaal terug  in Oxford, heb ik nog even een powernap gedaan (was wel nodig) & ben ik nog even sportief bezig geweest in de gym. Een lange maar leuke dag dus!

Dit was weer al het boeiende van deze week, ik ga gauw verder met Benfica - Ajax kijken! See you next week!

Kusjes,

Indya

1. Opa ed:
    7 november 2018
    Indya,
    Hallo daar in Engeland.
    Zo te lezen gaat het allemaal prima daar kunnen jullie daar uitstekend vermaken.
    Je wordt zo ook een “ Engeland kenner “ en kent na afloop van je studie aldaar de meeste steden.
    Ik hoop voor jou dat de avond nog de andere kant uitgaat: in Nederland staat Ajax inmiddels achter !.

Veel plezier verder daar en we zien elkaar in December .

Groetjes

Opa Ed