Hup, England, Hup?!

21 november 2018 - Oxfordshire, Verenigd Koninkrijk

Hi Everyone,

Hopelijk zijn jullie mijn blogs nog niet zat want hier ben ik weer, klaar om weer wat leuke dingen te vertellen. Are you ready?

"Football's coming home & Three Lions" galmde door het Wembley Stadium zondag, waar ik de wedstrijd Engeland vs Kroatië mocht bijwonen. Engeland won, door een knappe comeback na een 0-1 achterstand en werd poulewinnaar. Wembley ging uit zijn dak toen de 1-1 werd gescoord, overal werden Engelse vlaggetjes in de lucht gezwaaid en ongeveer 78.000 mensen schreeuwden en juichten. Het was fantastisch. De atmosfeer in het stadion werd nog beter toen niemand minder dan Harry Kane het beslissende doelpunt scoorde in de 85e minuut. Awesome. Het stadion is trouwens echt heel erg mooi. Echt nog iets dat ik never ever meer vergeet.

Na het allerleukste van de week gaan we verder naar nog een aantal andere leuke dingen die ik heb gedaan. Zaterdag heb ik bijvoorbeeld twee "talks" op een open dag van Oxford Brookes University bezocht. Applied Languages en Media, Journalism & Publishing om precies te zijn. No worries, ben niet van plan hier te gaan studeren, was gewoon nieuwsgierig. Beide vakken waren erg interessant maar Applied Languages sprak me wel echt aan. Ik dacht, misschien zit hier wel iets bij dat ik leuker vind dan de hotelschool, gewoon interesse, meer niet. In de avond ben ik nog even naar 'Café Baba' geweest, waar ik wel gewoon binnen kon komen, dus ik kon toch nog een beetje "uit".

Maandag had ik plotseling een leveltest, heel raar, want niemand had ons verteld dat die eraan zat te komen. Blijkbaar was deze 'module' korter dan normaal. Gelukkig ging alles goed en ben ik, als het goed is, over naar C1.3! Dat betekent ook gelijk dat ik de saaie docent waarschijnlijk niet meer heb.

School is school, soms saai, soms interessant. Ik zit hier nu iets meer dan 2 maanden, het is echt zo snel gegaan. De lessen zijn altijd een beetje hetzelfde, wat nu wel een beetje saai begint te worden, maar gelukkig leer ik er nog steeds van. Ik moet het dus wel echt van de buitenschoolse activiteiten en avonturen hebben, maar dat komt goed, heb nog een aantal hele leuke dingen in het vooruitzicht! En nog maar iets meer dan een maandje, dan kom ik even naar huis, kan ik iedereen eindelijk weer even zien & ein-de-lijk Bailey ontmoeten. Zin in!!!

Tenslotte begint Oxford al een beetje in de kerststemming te komen en het is zo mooi om te zien. Ik hou van Kerst. De lichtjes in de straten, de kerstbomen, de gezelligheid. Alles. Heerlijk. Kan niet wachten om volgend weekend met Laura & Thijs door het kerstachtige London te lopen!

Ook wil ik iedereen bedanken die tot nu toe allerlei kaartjes hebben gestuurd, vind het echt heel heel heel erg leuk om die te krijgen. Ik heb ze opgehangen bij mijn bureau zodat ik er heel vaak naar kan kijken. Word er heel blij van, dankjewel.

Dit was het weer. Ciao.

Kusjes,

Indya

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa ed:
    21 november 2018
    Indya,

Ook een goede avond hier vanuit ons dorpje dicht aan de zee.
    Wij hebben hier ook een spannende pot meegemaakt en Ronald Koeman is inmiddels heilig verklaard in Nederland.
    Verder is de Julianahoeve wederom genomineerd door de ANWB: dat komt begin Januari verder aan de orde.
    De Familie van Oeveren heeft het druk met Bailey die momenteel de lakens uitdeelt op de Zeelelyweg 6 !
    Ik begrijp dat je nog steeds druk bent om Engeland verder te ontdekken en het duurt niet lang meer totdat het moment daar is dat je het ons ook kan laten zien.
    Nog veel plezier en jolijt daar aan de andere kant van de grote plas en ik zie alweer uit naar je volgende blog.

Groetjes Opa Ed
  2. Opie en Mineke:
    21 november 2018
    Zo dit was weer even met voorleesmomentje van de woensdagavond. Weer een leuk bericht. Wat zal het in Londen mooi worden als alles in kerstsfeer komt. I love it.

Afgelopen week kennis gemaakt met Bailey, Wat een schatje. Wij begrijpen dat je daar naar uitkijkt. Maar nog heel even en dan kun je haar knuffelen.

Verder is het hier rustig en koud. De buitenkerstboom staat, maar we laten hem nog niet branden. Ik kon hem gelukkig nog opzetten met de zon in de tuin. Nu hopen dat hij niet omwaait.

Groetjes voor nu en tot in het volgende blog.
  3. Oma Henny:
    22 november 2018
    Hallo vrouwtje. Alweer n week voorbij en weer veel leuke dingen gedaan. Wembley is natuurlijk geweldig om mee te maken. Goed dat je weer n leven hoger bent. Straks komt je wekelijkse blogspot alleen maar in t engels 😊. Nog n weekje dan komen Laura en Thijs. Leuk vooruitzicht.
    Bailey is ook hier geweest en wat n snoepie. Dag liefje en bedankt voor je leukeigen verslag 😘
  4. Korien:
    23 november 2018
    Hoi liefje leuk om te lezen hoe het daar is en wat je allemaal doet . Je heb al veel gezien en gedaan .
    Heel veel liefs van onsen een dikke knuffel😘